domingo, 21 de agosto de 2016

Marca Mallorca, Model Mallorca


Una marca, comercialment parlant, és un signe que representa o identifica un producte o un servei. Una marca tracta de posicionar-se i diferenciar-se dins el mercat respecte als seus competidors, amb la intenció de fer-se especial i única. Cerca tenir personalitat i ser consumida.

Un model, és una forma de gestió i organització dels diferents factors que influeixen sobre un mateix àmbit, el qual pretén en la majoria de casos convertir-se en una referència de funcionament, fet que provoca la seva evolució i revisió cap a la millora i l’efectivitat.

No estem parlant de cap manera de dos termes oposats, tot el contrari, la seva complementació garantiria el seu èxit amb major mesura. La gran diferència, ara sí, entre tots dos, almenys al meu entendre, en són els factors necessaris que requereixen cada un pel posicionament dins del col·lectiu que el percep.

Pensem amb Mallorca:

Pregunta (P): Que fa falta per representar la marca Mallorca?
Resposta (R): Una platja d’arena fina amb aigua cristal·lina

P: Que fa falta per representar el model Mallorca?
R: Que m’has dit que era un model?
P: Una forma d’organització dels diferents factors que s’ubiquen sobre el territori, com els vehicles, l’electricitat, els veïns, els turistes, l’aigua, … , que també hauria de cercar posicionar-se dins la imatge col·lectiva. Quina idea tens del model Mallorca?
R: Anem a sa platja?
P: No hi haurà massa gent ara?
R: Va, anem.


La marca, ja prou posicionada, aconsegueix batre rècords de turistes cada any. El model segueix absent, sobretot dins la col·lectivitat que viu l’illa, ja sigui tot l’any, com només uns dies.


No hay comentarios:

Publicar un comentario