Una marca, comercialment parlant, és un signe que
representa o identifica un producte o un servei. Una marca tracta de
posicionar-se i diferenciar-se dins el mercat respecte als seus competidors,
amb la intenció de fer-se especial i única. Cerca tenir personalitat i ser
consumida.
Un model, és una forma de gestió i organització
dels diferents factors que influeixen sobre un mateix àmbit, el qual pretén en
la majoria de casos convertir-se en una referència de funcionament, fet que
provoca la seva evolució i revisió cap a la millora i l’efectivitat.
No estem parlant de cap manera de dos termes
oposats, tot el contrari, la seva complementació garantiria el seu èxit amb
major mesura. La gran diferència, ara sí, entre tots dos, almenys al meu
entendre, en són els factors necessaris que requereixen cada un pel
posicionament dins del col·lectiu que el percep.
Pensem amb Mallorca:
Pregunta (P): Que fa falta per representar la
marca Mallorca?
Resposta (R): Una platja d’arena fina amb
aigua cristal·lina
P: Que fa falta per representar el model
Mallorca?
R: Que m’has dit que era un model?
P: Una forma d’organització dels diferents factors que s’ubiquen sobre el territori, com els vehicles, l’electricitat,
els veïns, els turistes, l’aigua, … , que també hauria de cercar posicionar-se dins la imatge col·lectiva. Quina idea tens del model Mallorca?
R: Anem a sa platja?
P: No hi haurà massa gent ara?
R: Va, anem.
La marca, ja prou posicionada, aconsegueix
batre rècords de turistes cada any. El model segueix absent, sobretot dins la
col·lectivitat que viu l’illa, ja sigui tot l’any, com només uns dies.
No hay comentarios:
Publicar un comentario